Olga-red-790-100

Красота

С какво да се храним, така че да запазим тялото си добре хидратирано през лятото

От  | 

Тази година се радваме на горещо лято без много дъждове. Високите температури обаче често пъти водят до обезводняване на организма, топлинни удари и какво ли още не. Ето защо не трябва да подценяваме ситуацията и освен да пием повече вода е хубаво да се храним с храни, които са с високо съдържание на вода.

Съществуват много вкусни и здравословни храни, които можем да консумираме през летния сезон за да поддържаме организма си хидратиран и да не се налага да изпиваме тонове вода. Не всеки обича да пие по 2-3 литра вода на ден, но почти всеки човек обича да си похапва вкусни плодове и зеленчуци нали ;)?

И понеже през лятото има в изобилие пресни градински плодове и зеленчуци мисията ни е още по-лесна.

1. Диня

What-to-eat-at-summer-1

Тя е може би най-популярния летен плод и превъзходен източник на вода. В динята се съдържат 91% вода, освен това има ликопен, мощни антиоксиданти, които помагат на организма да се бори със свободните радикали. В България всички обичат да си похапват диня със сирене, но може да си правите вкусни смутита от нея, плодови салати или летни коктейли.

2. Червени горски плодове

What-to-eat-at-summer-2

Те са сочни, сладки и много вкусни. Спокойно може да се добавят към различни ястия – сокове, салати, смутита, плодови салати, дресинги към основни ястия, десерти и прочие. Съдържат много полезни вещества и разбира се хидратират организма ни. Боровинките и ягодите са сред представителите на горските плодове с най-високо съдържание на вода.

3.  Краставици

What-to eat-at-summer-3

Всички знаем колко полезни са краставиците. Освен, че се с високо съдържание на вода 96,7% имат и висок питателен елемент. В Българската кухня има голямо разнообразие от рецепти с този зеленчук, но освен традиционните, които вече знаем може да добавяте краставици в зелени смутита и да си приготвите чудесна разядка с хумус.

4. Грейпфрут

What-to-eat-at-summer-4

Лятото е подходящо време за нормализиране на теглото. Първо защото е топло и тялото по естествен път се опитва да се освободи от излишните мазнини и второ защото 90% от жените и не само искат да са в най-добрата си форма, когато дойде време да се съблекат по бански. Ако и вие сте в тази група наблегнете на грейпфрутите. Този плод съдържа много вода и спомага по-бързото изгаряне на мазнините в организма.

5. Домати

What-to-eat-at-summer-6

Сигурна съм, че всички ще се съгласите с мен, че доматите са един наистина невероятен зеленчук. Изписахме много статии за това колко полезни са те за организма именно заради съдържащия се в тях доматен ликопен. Повечето уважаващи се козметични компании ползват тази съставка като основна в най-продаваните си продукти за лице. Ако страдате от акне, кожата ви си е загубила цвета защото сте пушачи или просто искате да се радвате на сияйна кожа наблегнете на доматите през лятото. Има толкова много различни сортове ;).

6. Селъри

What-to-eat-at-summer-7

Съгласна съм, че селърито не е толкова вкусно колкото динята, но пък е пълно с фолиева киселина, фибри, Витамин А, Витамин С и Витамин К. Помага да се неутрализират стомашните киселини. Ако не може да си хапвате селъри самостоятелно го добавете към салати или го похапвайте с хумус или друг вид дип.

 

 

 

 

източник: ladymagazine.today

снимка:Pinterest

Напишете коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.